Boråsare och festivalavslutning

Japp så är det. Sista dagen på festivalen var igår. Hur ska jag nu kunna fördriva dagarna? Om vädret ska fortsätta så som idag lär det ju inte bli mer poolbadande iallafall för här har det snart regnat i ett dygn.

Men iallafall... thaw och hennes kille tittade ner på onsdagen och jag och brorsan spenderade dagen med dom. Det blev en del öl och även lite grillspett med grym tzatsiki. Vi var på mölleplatsen väl i tid för att titta på Kaizers Orchestra. Ett norkst band som enligt Johan och Thaws utsago skulle vara väldigt bra, vilket de var. De hade lite speciell musik men man blev väldigt glad av den och så hade de ju en skum snubbe i gasmask som spelade piano i bakgrunden.


En styck Thaw och Johan
  
Kaizers Orchestra

På torsdagen skulle vi möta de två ovannämnda igen och denna gången var det det irländska bandet Flogging Molly som stog på scenen. De spelade en blanding av rock och hederlig irländsk musik med flöjt och fiol. För övrigt liknade sångaren Adam Savage i Mythbusters. Jag mötte upp med David när Thaw och Johan skulle äta och till slut hamnade vi alla 4 på Espresso House. Där sa vi hejdå till Boråsarna som skulle bege sig hemmåt igen och jag och David traskade iväg mot bussarna.

 Dave King (Flogging Molly) 

Lika som bär?


Adam Savage (Mythbusters)

Fredag = festivalfinal = fyrverkeri = barnsligt glad Johanna.

Dagen började ganska långsamt men till slut kom jag och brorsan in till stan där vi splittade upp för att jag skulle träffa Pontus och han skulle till Felicia. Jag hann precis börja titta på de snygga väskorna jag spanat in tidigare under veckan när Pontus ringer och ska hämta upp mig vid Triangeln för att vi ska åka o se fyrverkerierna tillsammans. Medans han irrar runt lite i stan lyckas jag bestämma mig för en väska som får följa med mig hem.


Fin Fin Fin!


Strax efteråt sitter jag i bilen tillsammans med Pontus och vi styr kosan mot Bo01-området. Väl där får vi en jättebra plats och fyrverkerierna var underbara. Man var lite tom inombords när detta mastiga fyrverkeri var över men det botade vi med att äta massa munkar och pannkakor med smält choklad på. Vi avlsutar kvällen ganska tidigt eftersom han ska jobba och själv har jag en sprängande huvudvärk.

Underbar festivalvecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0