Another Week, Another Day

Verkar som sommaren hade tänkt att återvända till Stockholm nu. Solen skiner och det är varmt, även på morgonen.
Så vad har hänt sen sist då undrar ni kanske. Inte mycket kan jag säga. Förra veckan försvann fortare än kvickt och jag spenderade den mesta tiden efter jobbet med att somna i soffan på kvällarna. Jag skyller på dålig skärm på jobbet som gjorde att jag fick både huvudvärk och röda ögon. Det var inte föräns på fredagen som jag fick bytt dator som jag faktiskt kunde göra något efter jobbet. Jag gick och handlade mat och gjorde en riktigt god Chili con Carne... mängden var så att jag kunde ha bjudit in hela korridoren men jag delade upp det i hela 6st (!) matlådor. Idag äter jag den sista och kan säga att jag är smått trött på det. Men den blev helt ok för att vara första gången jag gav mig på det.

I lördas hade vi vår sista match innan sommaruppehållet. Jag spelade från start och spelade hela matchen. Vi var grymma. Vi var som gudar. Vi ledde stora delar av matchen mot serieledarna Enköping. Tyvärr missade vi vinsten med ett poäng men detta gav oss mersmak efter en säsong av bara förluster. Vi tog mer poäng än vi gjort på hela säsongen under en match. Vi kände att vi kan göra det här. VI KAN! Så nu är det rugbyledigt fram till den 11'e då vi ska åka några stycker och spela beachrugby i Halmstad. Det ska bli riktigt kul. Sen är det ju Stockholms Ten's men där ska jag inte vara med men tänkte titta på iallafall. Om jag förstog det hela rätt så ska vi möta 3 andra lag till hösten varav det ena är Lugi från Lund. De andra 2 är här från Stockholmstrakten tror jag. Så vi får nog resa lite till hösten. Hoppas man har råd med det.

Efter matchen hade vi avslutning, både herrar och damer, i lokalen där det bjöds på dricka och lekar. Eftersom vi inte får vara där efter 23 och stöka åkte vi in ett gäng till Söder och gick på en krog som heter Kellys. Det var riktigt trevligt och jag lärde känna mina klubbkamrater på ett helt annat sätt än på planen. Jag avvek runt 2 tiden för jag var trött och mitt knä som jag vridit under matchen hade svullnat upp rejält. (Det är bättre i skrivande stund.) Tydligen var jag ganska onykter vilket jag upptäckte först då jag kom hem så jag satt uppe ett tag och fick i mig lite mat och dricka. Självklart hade jag lyckats få iväg några konstiga sms till lillebror så jag hoppas jag inte lyckats skicka några andra. För övrigt funkade min strategi med mat o dricka när jag kom hem för på söndagen vaknade jag pigg som en lärka runt 10.30.

Resten av veckan händer det inget speciellt mer än att jag har planerat in att hinna med sånt som jag inte fick gjort förra veckan då jag bara låg på soffan. Typ städa, diska, tvätta och laga cykeln. På lördag kommer Marckus hit o våldgästar mig och på söndag ska vi gå med Ida till grönan är det tänkt.


Over N Out

P.S.

Kan tipsa om en grymt bra låt som heter Smile av Lily Allen. Hela hennes album är för övrigt ritkigt bra

D.S.

P.S. #2

Jag har kommit in på utbildningen i Tumba. Det är den som är på 1 år och jag funderar på om jag inte ska ta den även om jag kommer in på den andra också. Har dock inte hört nått därifrån och känner att det är lite oseriöst. Så ska suga på karamellen ett tag nu och snart posta brevet till skolan och tacka ja till min plats.

D.S.


Kommentarer
Postat av: styggan

haha, lite onykter ? du va super full när du ringde :) fia satt och undra vem fan jag pratade med. omg omg lördag!!!! då jävlar syrran. Upp i sthlm sen in i dimman i 1 vecka! redan fett pepp allså

2008-07-02 @ 02:26:47
URL: http://styggan.blogg.se/
Postat av: Jojo

Det kan du ge dig fan på :)

2008-07-02 @ 08:35:55
Postat av: Ida

WOHO GRÖNAN!



jag skulle fan vilja se en match rugby, säg till när ni har match någon gång så kommer jag och kikar :D

2008-07-02 @ 18:00:47
URL: http://idarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0