Rapport från nya jobbet

Första dagen på det nya jobbet och den värsta nervositeten har laggt sig. Företaget jag jobbar på heter Bulls Print och de jobbar med... ja vad ska man säga... bilder och reklamprylar. De har t.ex. alla mumin-rättigheterna. Så om ni ser en Mumin-docka på stan så är det ganska säkert någon på vårt företag som designat den. Gäller även sånna här Modesty Blaise-tavlor. 2-3 eller bara en bildruta ur serien som man ibland ser på tavlor eller andra möbler.

Så vad gör jag här då? Jo jag är väl lite av en IT-vaktmästare. Jag håller koll på servrarna, skrivarna och datorerna. Ser helt enkelt till så att all IT-utrustning ska fungera här på kontoret. Jag ska även hålla koll på VPN-tunnlarna (det som gör att de utländska kontoren kan koppla upp sig till våra servrar) är igång och fungerar som de ska.

Antagligen kommer det inte bli mycket att göra eftersom det är semestertider och det är kanske max 10-15 personer på kontoret just nu. Daniel (han som jag är vikarie för) sa det att jag antagligen kommer ha lite tråkigt. Tur att jag lärde mig hur man får tiden att gå på ett kontor förra sommaren när jag jobbade på YIT's IT-support. Tror dock att jag kommer få lite uppdrag att göra som de i vanliga fall inte hinner med. Det gör inte mig något alls för jag har hellre något o göra än driver runt. sen har de ju hur mycket böcker och prylar här som man kan roa sig med. Jag hoppas verkligen att de har pryl-rensning medans jag är här så att man kan få ta med sig något snyggt hem, typ en tavla eller nått sånt.

Det är även min namnsdag idag som min kära farmor påminde mig om. Själv hade jag ingen aning. Ska bli intressant o se hur många mer som har koll på det :D

Nej nu ska jag försöka se ut som om jag jobbar. Iofs gör det ju det för jag sitter vid datorn på "mitt" kontor och gör något... hehe kan hålla på så här hela dagen.

Over N Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0