SNÖ SNÖ SNÖ!!

Jag älskar snö. Varför? Jo för att det är vackert, det är mysigt och det lyser upp de mörkaste av våra månader. Ännu en anledning till att jag gillar snö är att jag så sällan ser det. Nere i skåne var det snö max en vecka och det har stadigt minskat med åren. När man var liten var det ju mer snö men det minns man inte riktigt. Förutom de grymma pulkabackarna i Pildammsparken. Här uppe i stockholm är det ju lite annorlunda. Min första vinter här kändes helt förtrollande. Det var fantastiskt att vara ute o gå nere vi vattnet som var helt förfruset. Ett förtrollat vinterlandskap.




Nu när årets första snö har kommit... eller rättare sagt... snön som legat kvar när den landat... kan jag inte sluta drömma om att åka till fjällen. *suck* tänk om man haft lite pengar så man kunde ha åkt iväg. Åka skidor, lärt sig åka bräda lite bättre, dricka varm choklad i toppstugan, mysa framför brasan i stugan och festat loss på afterskin. Fan så grymt! Längtar tills den dagen jag tjänar pengar så att man kan unna sig sånna här saker.



 
Uttsikt från stugan 
 
Varm choklad vid toppstugan
 
 I väntan på kusinen vid sittliften 
 
Pappa väntar också

Kommentarer
Postat av: styggan

lärta dig åka bräda? dåmåste du ha den här mästaren med dig! :P

2008-11-22 @ 13:57:44
URL: http://styggan.blogg.se/
Postat av: Yllet

Jag är fetpå! Du, jag , två brädor och en jäkla massa öl ;D

2008-11-23 @ 22:08:38
URL: http://yllet.blogg.se/
Postat av: Lancia

Snö är så jävla vidrigt, fyfan skärp dig!

2008-11-24 @ 01:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0