Pendlare

Varför ser alltid folk så himla förvånade ut när man ska kliva av när man åker tunnelbana. Ok, nu pratar jag om de där pendlarna som åker samma tåg som jag på morgonen de dagar som jag jobbar. Som oftast är det fullt och det får stå en massa folk vid utgångarna. Eftersom jag kliver på 3 stationer från början av linjen får jag oftast en sittplats. Så när jag väl är framme vid min station och ska gå av måste jag alltid trycka mig fram i den klump av folk som står vid utgångarna. Jag är inte oartig utan säger förlåt och petar lite lätt på dom. Det jag får tillbaks är en förvånad blick och att de sen sakta inser att de måste flytta på sig för att jag ska kunna komma ut.

"Oj ska det av folk här" "Oj står jag ivägen med min stora väska" "Oj jag har inte vaknat än och kan inte använda min hjärna"

När jag åker tunnelbana och får stå upp i gångarna så inser jag att när tåget stannar på en station är det med stor sannolikhet att någon ska gå av. Därför håller jag mig uppmärksam eftersom jag står i vägen och kollar om det är någon som ska av.

Är detta så svårt att fatta? Folk kliver av på stationerna!!

Kommentarer
Postat av: Ida

folk är fan helt otroliga ibland

2008-10-23 @ 01:40:49
URL: http://idarn.blogg.se/
Postat av: Yllet

Det är inte det att du ska ut ur tunnelbanan. Det är inte det att de inte förstår att de är ivägen. Det är inte dom, Jojo.



Det är du. Det är du och din skånska!



<3

2008-11-05 @ 21:52:45
URL: http://yllet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0