En sån där dag

Har ni också dagar när ni vaknar på morgonen och det känns som om kroppen bubblar?

Idag är en sån dag. Varför vet jag inte men jag är glad och allt känns sådär tillfredställande. Kanske för att jag börjar vänja mig vid livet här och tycka att det är helt ok. Eller så är det för att jag är ledig och kan ligga kvar i sängen så länge jag vill. Det kan också vara insikten av att Jocke kommer över hit om 5 dagar. Eller allt tillsammans?

Vaknade med ett leende på läpparna idag. Låg kvar i sängen och mös och njöt av solskenet som tittade in mellan gardinerna. Sedan skickade jag iväg ett sms till min underbara pojke där borta i Sverige. Han har vart produktiv idag och fotograferat hästar. Är spänd på att se resultatet.

När magen sen knorrade och tyckte att det var dags att gå upp så var det omelett som stog på menyn idag. Knatade iväg till närbutiken för att köpa lite ost o ha på omeletten. Sedan var det bara o röra ihop allt o sedan äta nylagad omelett med en kopp te.

Och nu sitter jag här på mitt rum igen framför datorn. Lyssnar på musik och skriver i bloggen. Utanför fönstret har vädret ändrats till störtregn istället för solsken men det gör inget. Mysigt att lyssna på regndropparna som träffar plåt. Har fått lite skaparglädje och ska snart dra igång Illustrator för att pyssla lite. Försöker lära mig det programet numera.

Kommentarer
Postat av: styggan

wow?

2009-08-18 @ 07:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0