Gatuarbete...

Under snart 1 års tid har de hållt på att bygga om gallerian och med detta betyder det att de i princip bygger om hela området. De har nu gett sig på gatan utanför mitt hus och håller väl på med allt möjligt från att gräva upp den till att sedan fylla igen den på nytt.

De lyckades tom spara in så mycket pengar på byggkostnader så att en hel brosektion kollapsade i somras och dödade en arbetare och skadade en förbipasserande svårt. GJ!
Pga detta kom de långt efter i byggplanerna och nu arbetar de nästan dygnet runt.

Summan av denna kardemumma är att de jävlarna gräver i gatan kl 6 på morgonen! De drar sina stora eländiga skopor i asfallten, de dumpar flera ton småsten och de tycker om att köra stora tunga lastbilar fram och tillbaka. Detta stör min jävligt viktiga sömn. Idag är mitt huvud som en påse sågspån för att jag vaknade varje jävla gång de dumpade av en massa sten och började köra runt dem.

Detta slår ju runkmaskinen hundra gånger om!

(Har funderat på att börja kasta skor på dom....)

Kommentarer
Postat av: styggan

NONO! not the shoes!!!!!

2009-02-18 @ 12:31:52
URL: http://styggan.blogg.se/
Postat av: Yllet

FY FAN vad jag hatar det där. Borde faktiskt vara olagligt att låta innan klockan typ 100000 på vardagar.

2009-02-23 @ 13:48:28
URL: http://yllet.blogg.se/
Postat av: Lancia

Agree, innan klockan hundratusen borde man inte få jobba!

2009-02-25 @ 05:49:21
URL: http://lancia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0