Konsten att gå vilse

Idag gjorde jag precis samma sak som min vapendragare Yllet. Jag gav mig ut för att få lite motion, dock bara i form av en oskyldig promenad. Det hela skulle ta 33 minuter och vara en sträcka på 2,3 km enligt Eniros fina tjänst där man kan mäta avståndet på en viss sträcka. Det hela skulle inte vara svårt utan jag skulle ta mig till Rinkebys tunnelbanestation som ligger vid centrum. Gissa om jag var frustrerad när jag hamnar mitt i ett jättelikt bostadsområde med gigantiska hus som ser likadana ut och inte en människa i sikte att fråga efter vägen.

Till slut hittar jag ett gatnamn jag känner igen och börjar traska på och efter 5 min hittar jag således tunnelbanestationen. Min 33-minuters-promenad tog således hela 50 min (vilket inte hade varit någon katastrof om det inte var så att jag skulle till jobbet).

Tur det var fint väder och helt enkelt ganska underbart att vara ute idag.

Kommentarer
Postat av: Yllet

hahaha Du och Jag Jojo, du och jag!

2009-02-16 @ 15:02:25
URL: http://yllet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0