Carnifest

Så var det dags igen! Järngänget samlades den här gången ute i Märsta för att inflyttningsfesta ihop. Det var Ida och Anders som tagit sitt pick o pack och flyttat in i en fin liten etta med klassiska rosa ränder på kylen. Yllet tog sig hit från Oslo och Lance tittade in från Norrköping redan på fredagen så vi började vår lilla sammankomst då. Efter att de shoppat loss och jag själv kom hem från skolan bar det iväg till Märsta för att öppna de första ölen och ciderna. Under kvällen hann vi med en massa snack, en massa skitsnack om Blondinbella medans vi tittade på Let's Dance och vi rev även av en hel del Uno och Neger och President. Min plan var egentligen att åka hem med sista tåget men hade alldeles för kul för det så fick skeda ihop med Yllet och Ida i den gigantiska säng som lämnats kvar av hon som äger lägenheten.

På lördagen åkte jag hem för att byta kläder och duscha och missade helt den galna grannen som kommit över för att klaga för att vi fört oväsen. Efter en hel del prat om honom kom vi fram till att han var ett socialfall och hade fula barn. Hon som bodde där innan hade tydligen också fått klagomål från denna smått sinnessjuka människa. Kvällen började sakta med lite ölspel och ännu mer Uno medans flaskorna öppnades och drinkar blandades. Sen bar det av till Kung Carl som jag var smått skeptisk över men det visade sig vara ett riktigt reko ställe med bra musik. Självklart var det bara vi tjejer som vågade dansa medans Anders och hans kompis Tomas satt och snackade vid ett bord. En bra kväll som avslutades skedandes i den stora sängen igen runt 4-5 tiden.

Under söndagen hände inte mycket utan det var dags för oss utsocknes att dra oss hemmåt från Märsta. Yllet den klanten hade såklart lyckats gömma sin biljett så fick punga ut med lite extra cash för att få en ny. Jag åkte med till stationen där vi käkade lite på BK vilket var ett grymt bra tag sen.

På det hela taget en grym helg som vanligt när det är Carnifest och jag längtar redan till nästa. För att se bilder så blir det att besöka mina vapendragares bloggar eftersom jag själv då inte tog några som vanligt :)

Kommentarer
Postat av: Ida

klockren helg om man bortser från fittgrannen! detta måste göras om snart igen. jag röstar för att det blir i oslo! :D

2009-01-27 @ 02:30:47
URL: http://idarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0