Jul och Nyår

Så var det ett nytt år och man undrar vad fan som hände med det förra. År 2007 har varit många skratt och tårar men på det hela tagen ett bra år. Jag har hunnit jobba på 4 jobb, börjat träna rugby, fortsatt med fotbollen och fått många nya vänner. Jag tog även steget och bytte utbildning som mer eller mindre levererat det jag hoppats på. Sommaren däremot levererade inte mycket bra väder, sammanlagt ca 4 veckor blev det. En vecka vinter hann det iallafall bli och då var Stockholm vackert kan jag lova. Det blev också ett besök till Kiruna och Jukkasjärvi i början av året för att gå på bröllop i Iskyrkan. Fantastiskt vackert. Jag får ju inte glömma att nämna de kanonbra konserterna jag var på under sommaren. Iron Maiden var på besök i Sverige och jag gick ju så klart på både konserten i Stokcholm och den i Göteborg. Ullevi gungade! Vad kan man mer tillägga? Äh jag kommer inte på nått just nu. För det mesta flöt livet på utan större bekymmer under 2007.

Några nyårslöften tänker jag inte ge men jag har gjort upp lite planer som jag ska försöka genomföra. Bl.a. har jag lovat mig själv att ta maten på lite större allvar och äta nyttigare. Brukar klaga på mitt kassa kök men det ska inte vara någon ursäkt längre. Förutom ugnen då... som jag inte har. Har fått en kokbok med en massa svensk husmanskost. Massa goda grytor och lätta recept.

Både jul och nyår blev riktiga familjedagar. Jag firade dom både med mina 2 älskade bröder och det var kul att träffa storebror igen. Julen firades hos mamma som bjöd på grönkålssoppa  och kalkon. Riktigt, riktigt gott! På nyårsafton bjöd jag och lillebror in vår storebror och min söta kompis Emma på middag. Det blev mycket snack och skratt med en del alkohol. Att spela spelet "Jag har aldrig..." med sina syskon har sina för- och nackdelar. Sedan bar det in till Möllan där vi satt på en krog och fortsatte vårt firande. Utanför på torget var det rena anarkin. Det smälldes och glittrade överallt och då var det en timme kvar till 12-slaget. Jag har sett många fyrverkerier i mitt liv men detta var... ja, obeskrivbart. Det var fest! Det var livsfarligt! ... men man kände sig levande.

Jag är inte så himla bra på det här med att ta bilder men några tog jag. Vissa är tagna från brorsan som är lite flitigare på att ta bilder.


Jag har bakat och gjort pannkakor :D




Och så sist men inte minst. Hittade en nyckelring som jag gärna hade köpt men hade inte pengar med mig.


... börjar tror att knickedickerna förökat sig...


Kommentarer
Postat av: Yllet

Nog för att du uppdaterar sällan vännen, men 2007?



Annars är du ju så CUTE!

2009-01-20 @ 11:41:19
URL: http://yllet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0