Beslutsångest

V. 33 börjar jag på ett nytt jobb. Iom detta ska jag få en egen jobbdator och jobbtelefon. Datorn är inga problem att välja ut eftersom den ska vara så liten och lätt som möjligt. Däremot har jag svår beslutsångest över vilken telefon jag ska välja.


   VS   



Det står alltså mellan en iPhone 3GS och en HTC Desire. Efter lite efterforskningar på nätet är telefonerna otroligt älskade av sina användare och fördelar och nackdelar är samma eller helt olika på telefonerna. Eftersom jag aldrig själv har pillat på någon av dom i större utsträckning har jag ingen aning om hur de fungerar. Har i princip bara spelat spel på iPhonen.

Fördelar iPhone:
Bra skärm, snygg design, lättanvänd, många appar att ladda ner
Nackdelar iPhone:
Dålig batteritid, kör ej multitasking, dåliga valmöjligheter, iTunes(!!)

Fördelar HTC:
Multitasking, bra valmöjligheter, lätt filhantering, klarar flash och filmfiler
Nackdelar HTC:
Dålig kamera, dålig skärm i solljus, market är osorterat, dålig batteritid


Just nu lutar valet åt HTC'en p.g.a. det stora hatobjektet iTunes. Även multitasking och att kunna hantera flash känns som en bra fördel. Men tror jag måste suga på den här karamellen lite innan jag bestämmer mig.


Kommentarer
Postat av: Ida

vad är det för jobb? :)

2010-08-10 @ 01:56:33
URL: http://idarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0