Kreativt?

Hahaha börjar bra! Det här inlägget kommer handla dels om kreativitet och min okreativitet slog just rekord med den där rubriken.

Men iallafall.... planen var ju som så att jag ska jobba på IT-supporten i 2 månader och under tiden fixa min portfolio och söka jobb.

Hur långt har jag kommit då? Jo.. jag har.. ehrm.. inte kommit någonstans egentligen och nu är det den 20'e Januari. Jag känner att paniken börjar krypa på.

Jag har ju dock en liten ursäkt och det är att jag jobbar heltid, måndag-fredag. Med den långa pendlingen är jag borta mer eller mindre 12 timmar om dagen på vardagar och mer vissa dagar för att rugbyträningarna har dragit igång. Jag är alltså helt slut på vardagarna när jag kommer hem.

Kreativiteten är också helt obefintlig. Har aldrig känt mig så här tom och platt på insidan förut. Hur tusan hittar man orken och kreativiteten igen? Om bara lusten att skapa kom tillbaka hade jag nog hittat orken... kanske.

Jag tror inte det är något jag kan tvinga fram utan det får komma av sig själv. Det jag får göra nu är att helt enkelt göra klart allt och inte lägga så mycket energi på själva designen. Bara det fungerar och ser hyffsat ut. Men jag har så mycket ideér och planer som jag vill testa men vet inte när jag får tid att lära mig det. Eller om lusten att lägga ner energi på att utforska okänd mark och nya program kommer finnas där då...

Nej jag måste nog helt enkelt ta mig i kragen och sätta mig ner för att få klart portfolion. Sen får vi se vad som händer när man väl sitter där.


Over N Out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hellu. where hav jo gone!?

2010-04-02 @ 16:18:01
Postat av: Yllet

Aaaw, det var fan dagens bästa komplimang. <3

2010-04-21 @ 11:21:50
URL: http://yllet.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0