SL bussar is not the shit

Nu för tiden åker jag buss i 55 min för att ta mig till jobbet. Jag tar hellre den än åker med pendeln för att antingen byta till tuben och sen buss eller byta till direktbussen mellan centralen och Nacka strand. Dock är upplevelserna med att åka buss inte helt vad jag tänkt mig.

För det första åker det väldigt mycket gymnasiebarn med bussen. De hoppar oftast på vid Trollbäcken eller Tyresö centrum, dvs i runda slängor 40 min med en hop hormonstinna snorungar.

Detta är dock inte det värsta utan det värsta är helt enkelt bussen i sig. Det stora problemet är kylan på dessa bussar. Det är mer eller mindre konstant kallt på dom. Elementen har varit igång ca 3 ggr av alla de gånger jag åkt fram och tillbaka och det har jag gjort i typ 1 månad nu. Ventilartionsutblåsen går på för fullt när det börjar bli lite mer folk på bussen. Även de utblås man kan styra själv är trasiga så där blåser det rakt ner på huvet/ansiktet/knäet på en hela tiden.

Blää är vad det är och jag hoppas verkligen att de snart sätter igång elementen och stänger av AC'en. Sist jag tittade var det slutet av oktober och jävligt kallt ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0