Så var det lördag

Egentligen skulle både jag o sambon vara hos svärfar och äta middag men eftersom svärfars mat är så gudomligt god vågade jag helt enkelt inte gå dit. Också jobbigt att förklara för halva släkten varför jag inte äter något.

Jag har svårt att berätta för folk att jag nu går på ny diet och inte kan äta mat som vanligt. Det är verkligen en total omställning. Mer eller mindre alla sociala sammanhang handlar om att äta eller dricka. Min största farhåga är dopet i slutet av Januari. Alla vänner kommer vara där och det är ju under middagen och fikat som man hinner se och prata med alla. Umgås...

Aja.. alla vänner finns ju kvar när jag är klar så jag kommer inte vara stackaren som sitter själv med en skål med soppa och ett glas vatten resten av livet :)

Det är också jobbigt att berätta det för att det är ungefär som att säga "Hej jag är fet. Jag har misshandlat min kropp. Detta är vad jag förtjänar". Jag vet att jag istället ska tänka på det på ett bra sätt "Hej jag har inte tagit hand om min kropp men nu ska jag göra något åt det". Svårt, mycket svårt.

Aja de viktigaste vet redan och ännu fler kommer få veta på dopet.

Efter den här dagen så är det bara 16 dagar kvar på 600 kalorier dieten. Sen åtar jag mig 800 kalorier dieten i 9 veckor... 63 dagar...
So far so good. Hungern är numera inget stort problem eftersom det verkar som om magen börjar vänja sig vid att äta var 4'e timme. Och så länge jag håller mig sysselsatt så tänker jag inte på det. Idag städade jag t.ex. ur skafferiet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0