Sista dagen på VLCD

Ja så var då dagen här.... den dagen man gått o väntat på i 3 veckor. Idag ska jag till centret och handla in nästa steg i dieten, dvs LCD maten. Från och med nu äter jag bastanta 800 kalorier om dagen :) Det bästa med att byta upp sig är att det är mer att välja på och mycket av maten är "färdiglagad" som t.ex. shakes och bars. Blir kanoners o ha i bilen nästa helg då vi drar till Storuman. Då behöver jag ha varken vatten eller micro för att få i mig maten.

Har fått mycket frågor och kommentarer från kolelgor, vänner o släkt om hur det är att gå på en sån här diet. Tänkte jag skulle skriva ner de vanligaste eftersom jag har ägnat en del funderingar kring svaren.

Är det inte jobbigt? - Jo det är jobbigt men jag har samlat på mig så mycket motivation att det går väldigt bra.
Vad duktig du är! - Tack!
Vad synd det är om dig som bara får äta sån mat! - Nej, absolut inte. Det är mitt val och jag får äta vad jag vill men väljer att inte göra det.
Smakar det gott? - Njaaa.. det går bättre och bättre och man vänjer sig.
Hur mycket går du ner då? - Ca 1,7 kg i veckan. Antagligen mindre hädanefter med nästa diet.


Eftersom jag tycker om att dela upp mitt projekt i ettapper för att 12 veckor inte ska kännas så länge så blir nästa etapp om en vecka då jag hållt på i 1 månad. Nästa ettapp blir 5 veckor efter det. Ytterligare en månad och det är också då vår stamrenovering beräknas vara klar. Efter det är det ju utförsbacke med ynka 3 veckor kvar. Det är även så fint planerat att det har gått exakt 12 veckor dagen innan min födelsedag. Det kommer vara en fin present till mig själv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0